Winkelmand

Retourneren

Helaas kan het, door tijdelijke drukte in ons retourmagazijn, langer duren voordat je retour verwerkt is. Mogelijk ontvang je hierdoor later dan verwacht een retourbevestiging. We zijn hard bezig om de achterstand in te halen. Onze excuses voor het ongemak.

Wij zijn pas tevreden wanneer jij het bent. Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen, waarin je de keuze hebt om de artikelen terug te sturen via het bijgevoegde antwoordnummer of terug te brengen in één van onze winkels. 

Retourneren in de winkel (gratis)
Je kunt je bestelling gratis retourneren bij één van onze filialen*. Daarvoor dien je het ingevulde retourformulier dat bij je bestelling zit mee te nemen. Je ontvangt in de winkel een ontvangstbewijs, dit is een kopie van het retourformulier met een handtekening of paraaf van de winkelmedewerker. Deze kopie geldt als je garantiebewijs, dus bewaar deze goed. Mocht je geen ontvangstbewijs meekrijgen, vraag hier dan om! 

* Het is niet mogelijk je pakketjes te retourneren in onze outlet en pop up winkels.

Retourneren per post (€3,95)
Het is mogelijk om je bestelling per post te retourneren. Je kunt het pakket met antwoordnummer afgeven bij een PostNL pakketpunt. Achteraf zullen wij, bij het verwerken van je retour, €3,95 inhouden t.b.v. de retourkosten. Wij raden je aan om je bestelling, ook als deze in meerdere delen is geleverd, in een keer te retourneren zodat wij maar één keer retourkosten in rekening hoeven te brengen. Dit bedrag zal worden ingehouden op het terug te storten (of te verrekenen) bedrag. Je hoeft dus niet af te rekenen bij het PostNL Pakketpunt. Hiervoor dien je wel gebruik te maken van de meegeleverde retoursticker. Graag ontvangen wij ook alle retourformulieren wanneer je meerdere deelleveringen aan ons retour stuurt. Let op: wanneer je met een andere verzender dan PostNL retourneert, zijn eventuele extra kosten voor eigen rekening.

Wij verzoeken je het bijgevoegde retourformulier volledig in te vullen alsmede zoveel mogelijk gebruik te maken van de originele verpakking, zodat wij je retour in goede orde kunnen verwerken. Ontbreekt de sticker met het antwoordnummer? Stuur dan je bestelling terug naar:

Binnen Nederland
Van Uffelen Mode
Antwoordnummer 78801
7880 VB EMMER-COMPASCUUM

België en Duitsland
Van Uffelen Mode
T.a.v. Retouren
Rademakerstraat 23
7881 JX EMMER-COMPASCUUM
Nederland

Voor klanten in België en Duitsland hebben wij helaas geen antwoordnummer. Kosten voor het terugsturen en/of omruilen van bestellingen per post vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening en kunnen variëren.

Afgiftebewijs goed bewaren
Wil je er zeker van zijn dat je retourzending bij ons aankomt en bewijs hebben dat je het pakket hebt afgeleverd? Bewaar dan je afgiftebewijs goed. Bij retourneren in een van onze winkels is dat een kopie van je retourformulier met een paraaf van de winkelmedewerker, bij retourneren via PostNL krijg je een afgiftebewijs met traceercode mee. Mocht er onverhoopt iets mis gaan met het verzenden of aankomst van uw retour, dan kunnen wij hiermee je pakketje traceren. 

Retour voorwaarden
Retourneren kan binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling gratis in een van onze winkels. Hierbij gelden wel een aantal voorwaarden. Zo dient het artikel ongebruikt en onbeschadigd te zijn en met de (aangehechte) kaartjes te worden teruggestuurd. Je mag de kleding uiteraard natuurlijk wel gewoon passen. Let op: helaas kan ondergoed niet worden geretourneerd. 

Je mag meerdere deelleveringen uit één bestelnummer/bestelling in een zending retourneren. Voeg dan wel alle ingevulde retourformulieren bij zodat wij alles correct kunnen verwerken. Je betaalt dan, indien je retourneert via PostNL, eenmaal de retourkosten. Helaas is het niet mogelijk om artikelen uit meerdere bestellingen uit verschillende bestelnummers/bestellingen in een keer te retourneren ter besparing van de retourkosten. Indien je retourneert via PostNL, dan betaal je retourkosten per bestelnummer/bestelling. Je kunt er uiteraard wel voor kiezen om meerdere bestelnummers/bestellingen in een keer te retourneren via een van onze winkels, dat is kosteloos voor jou.

Terugbetaling
Terugbetaling gebeurt middels de origineel gekozen betaalmethode met eventuele mindering van €3,95 indien je gebruik maakt van retournering via PostNL. In geval van iDeal of creditcard geschiedt terugbetaling na retourbevestiging binnen uiterlijk 10 werkdagen, maar meestal binnen 1-3 dagen. Wanneer je gebruik hebt gemaakt van Riverty als betaalmethode, wordt de retourzending verrekend op je Riverty factuur. Heb je verzendkosten betaald en retourneer je de gehele bestelling? Dan krijg je de verzendkosten ook terug.

Ruilen
Ruilen is online bij Van Uffelen niet mogelijk. Je kunt om een nieuwe maat of variant te ontvangen langs gaan in een van onze winkels, of een nieuwe bestelling plaatsen via onze webshop. Wij verkopen niet alle merken in al onze winkels en het kan zijn dat het gewenste niet aanwezig is, dus bel vooral even van te voren met de winkel of met onze klantenservice om dit na te gaan en teleurstelling te voorkomen.

Wat gebeurt er met mijn geretourneerde kleding?
We verkopen al onze kleding en vernietigen niets. Retouren en kleding die aan het einde van het seizoen over blijft, verkopen wij in onze winkels, danwel in onze outlets.

Klachten
Heb je een klacht over een artikel? Graag willen we je verzoeken contact op te nemen met onze klantenservice. We kijken graag met je mee en zullen je dan (in geval van een winkelaankoop) vragen terug te gaan naar een van onze winkels. Mocht je de aankoop online hebben gedaan, zijn wij er erg mee geholpen indien je hiervan foto's zou willen maken en deze wil versturen naar [email protected], met begeleidend schrijven over de klacht. We hebben in Delft een antwoordnummer voor dergelijke klachten, zodat we klachten vanaf ons hoofdkantoor kunnen afhandelen. Graag eerst contact alvorens een klacht af te sturen naar:

Binnen Nederland
Van Uffelen Mode
Antwoordnummer 11051
2600 VC Delft

België en Duitsland
Van Uffelen Mode
Jozefstraat 29
2611 GE Delft
Nederland

Terugsturen naar dit antwoordnummer kost binnen Nederland € 3,95, graag het afgiftebewijs dat je meekrijgt bij PostNL bewaren tot we alles voor je hebben afgehandeld. Bij verzending vanuit het buitenland zijn de kosten voor verzending voor eigen rekening en vragen wij je ook het verzendbewijs te bewaren tot wij alles voor je hebben kunnen afhandelen.
Naar boven