Veelgestelde vragen

Corona Maatregelen

  • 1. Welke maatregelen treft Van Uffelen met betrekking tot het Coronavirus?
    Ondanks alles blijven wij ons uiterste best doen om u ook in de komende tijd zo goed mogelijk van dienst te zijn. Vanzelfsprekend doen wij dit in overeenstemming met de richtlijnen van het RIVM en de maatregelen vanuit de Nederlandse overheid. Onderstaand lichten wij u toe welke veranderingen er worden doorgevoerd.

    Extra maatregelen in onze winkels om verspreiding te voorkomen
    Ook in onze winkels worden er extra maatregelen getroffen. Zo wordt klanten vriendelijk verzocht om lichamelijk contact zoveel mogelijk te vermijden en waar mogelijk met de pinpas te betalen. Hiernaast wordt er extra vaak schoongemaakt in onze winkels, uiteraard horen hierbij ook de betaalautomaten. Verder wassen onze medewerkers extra vaak hun handen en blijven zij thuis indien zij gezondheidsproblemen ervaren. Ook willen wij u verzoeken om geen bezoek te brengen aan onze winkels indien u gezondheidsklachten ervaart. 
     
    Aangepaste openingstijden
    Sommige van onze winkels hanteren aangepaste openingstijden. We houden de openingstijden goed bij op onze website en u kunt ook googlen voor de juiste openingstijden. Dit voorkomt dat u voor een gesloten deur komt te staan. U kunt natuurlijk ook direct contact zoeken met onze winkels, u vindt de adressen en telefoonnummers hier: 
    https://www.vanuffelenmode.nl/over-ons/winkels/

    Onze webshop
    Onze webshop blijft 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Maak gebruik van onze gratis verzend- en retourneervoorwaarden en koop uw favoriete merken online.

    Heeft u vragen?

    U kunt onze klantenservice bereiken op de gebruikelijke openingstijden op het nummer 0592-316187 óf uiteraard telefonisch contact opnemen met uw favoriete winkel. Onze medewerkers staan voor u klaar om u te voorzien van deskundig advies.
  • 2. Is mijn favoriete van Uffelen winkel gewoon geopend?
    Ja, onze winkels zijn inmiddels allemaal weer geopend waarvan enkelen met aangepaste openingstijden. Kijk voor de openingstijden van uw favoriete winkel op onze winkelpagina.


  • 3. Zijn er extra veiligheidsmaatregelen getroffen met het bezorgen van bestellingen?
    Wij hebben een aantal veiligheidsmaatregelen getroffen om de gezondheid van u, onze medewerkers en de bezorgers te waarborgen. Zo wassen onze medewerkers extra vaak hun handen, maar gaat ook PostNL anders met het bezorgen van pakketjes om. Zo zullen zij gepaste afstand bewaren. Met uw goedkeuring tekenen zij voor ontvangst en worden de pakketten zonder handcontact uitgereikt. Vaak zal dat betekenen dat de bezorger het pakket neerzet en dat u het zelf oppakt en mee naar binnen neemt.

Bestellen

  • 1. Hoe bestel ik een artikel?
    Een artikel kunt u bestellen door het artikel in het 'winkelmandje' te plaatsen. Als u klaar met shoppen bent klikt u op het winkelmandje rechtsboven in. Hier kunt u de bestelling gaan afhandelen. Er volgen 4 stappen:

    1: Winkelwagen
    Controleer of u de artikelen naar wens zijn in de juiste maten, kleuren, hoeveelheden, etc. 

    2: Uw gegevens
    Hier kunt u uw gegevens invullen. Bent u nog geen klant van ons? Laat u gelijk registeren of bestel direct zonder een account aan te maken.

    3: Uw bestelling
    Hier ziet u nogmaals een overzicht van de artikelen die u gaat bestellen. Eveneens kunt u aangeven hoe u de bestelling wilt betalen. 
    Wilt u weten welke betalingsmanieren er zijn? Kijk dan onder het kopje betaling, hier staat alles voor u uitgelegd. 

    4: Afrekenen
    Bij deze stap gaat u de bestelling afrekenen. 

    De bestelling is geplaatst, u zult van de bestelling een bevestigingsmail ontvangen. Heeft u deze niet ontvangen mail dan naar klantenservice@vanuffelenmode.nl of bel naar 015-2140626 dan helpen wij u graag verder!
  • 2. Als een artikel niet meer beschikbaar is op de website, is het artikel er dan nog?
    Helaas is het artikel dan uitverkocht. Wij werken namelijk met de voorraden vanuit onze winkels. Dus het artikel is dan ook niet meer verkrijgbaar in één van onze winkels. 

    Wilt u weten of het artikel nog binnenkomt? Stuur ons dan een berichtje: klantenservice@vanuffelenmode.nl
  • 3. Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?
    Helaas is het niet mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen. 

    Komt u er niet uit met bestellen? Bel ons even en wij helpen u graag verder. Ons telefoonnummer is: 015- 2140626. Liever mailen? Dat is uiteraard ook mogelijk: klantenservice@vanuffelenmode.nl

  • 4. Krijg ik een bevestiging binnen nadat ik besteld heb?
    U ontvangt van ons een bevestiging per e-mail wanneer de bestelling is doorgekomen. Dat is doorgaans binnen enkele minuten nadat u de bestelling en betaling heeft afgerond.

    Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is er waarschijnlijk wat mis gegaan met de bestelling. Neemt u vooral even contact met ons op, we kijken graag met u mee en kunnen dit doorgaans ook gelijk voor u oplossen! 
  • 5. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wij doen ons best uw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Mocht u willen annuleren, neemt u dan z.s.m. contact met ons op zodat we kunnen kijken of we dit nog in orde kunnen maken voor u. Mocht het pakket nog niet verstuurd zijn, is het vaak nog mogelijk om te annuleren. We verzoeken u voor een annulering z.s.m. na bestellen telefonisch contact met ons op te nemen zodat we u snel verder kunnen helpen. 
  • 6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Het is voor ons helaas niet mogelijk om handmatige wijzigingen in uw bestelling aan te brengen wanneer deze is afgerond. Is er toch iets fout gegaan, neemt u dan even contact met ons op. Indien mogelijk, kunnen we de bestelling annuleren en dan kunt u opnieuw bestellen. Graag z.s.m. mogelijk telefonisch contact met ons opnemen mocht er bijvoorbeeld iets fout zijn gegaan met de adressering. Wij proberen uw pakket namelijk zo snel mogelijk te versturen en hierdoor kan het gebeuren dat uw pakket al verzonden is wanneer wij uw e-mail lezen.

Betalen

  • 1. Hoe kan ik betalen?
    Tijdens de bestelling heeft u de volgende betaalopties:
    • iDeal 
    • Creditcard (Visa / Mastercard)
    • Achteraf betalen via Afterpay 
    Wilt u hier meer over weten? Dan kunt u kijken bij de pagina 'Betaling'. Op deze pagina staat alles over betalen uitgelegd. 
  • 2. Wat is Afterpay?
    AfterPay voert voor Vanuffelenmode.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kunt bij Vanuffelenmode.nl betalen met een digitale acceptgiro bij besteding vanaf minimaal € 30,- tot een bedrag van maximaal € 500,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. De kosten voor deze mogelijkheid zijn €1,50 per bestelling.

    Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.
  • 3. Ik heb mijn AfterPay rekening betaald en krijg een aanmaning, wat nu?
    Soms kruisen uw betaling en AfterPays berichtgeving elkaar. Het kan een paar werkdagen duren voordat AfterPay uw betaling heeft verwerkt. U kunt zelf in de tussentijd controleren of de betaling voor AfterPay correct is gedaan. Heeft u (per abuis) het geld overgemaakt aan Van Uffelen? Stuur ons even een mailtje met de ontvangen aanmaning. Wij hebben dan alle gegevens om uw betaling te controleren op onze bankrekening en deze alsnog voor u over te maken aan AfterPay. 

Verzenden

  • 1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Indien u voor 12:00 uur besteld, verzenden wij het product dezelfde werkdag al. Voor sommige artikelen kan het zijn dat de levertijd iets verlengd wordt naar 1-2 werkdagen. Wij zullen dit duidelijk op de betreffende productpagina met u communiceren. Indien de levertijd toch langer is, nemen we contact met u op. 
  • 2. Kan een artikel worden afgeleverd in de winkel?
    Wij kunnen voor u regelen dat de bestelling kan worden afgehaald in de winkel.

    Stuur ons een e-mail op klantenservice@vanuffelenmode.nl met uw bestelnummer en in welke winkel u de bestelling zou willen ophalen. Wij gaan voor u kijken wat de mogelijkheden zijn. Omdat we geen directe mogelijkheid hebben om online bestellingen in de winkel te laten bezorgen, kan dit iets langer duren dan de gebruikelijke verzendtijd. 


  • 3. Kan ik mijn bestelling afhalen bij een PostNL locatie?
    Het is mogelijk om uw bestelling af te bij een PostNL locatie naar keuze. Dat is net zoals bezorging bij u thuis kosteloos. U kunt de zending volgen met de traceercode die wij u sturen wanneer de bestelling is verstuurd. Wanneer uw pakket is aangekomen bij de PostNL locatie heeft u 7 dagen de tijd om uw pakket af te halen. Wanneer u dit niet doet, wordt het pakketje teruggestuurd naar ons magazijjn. 

Ruilen & retourneren

  • 1. Hoe kan ik een artikel retour sturen?
    Bij uw bestelling heeft u een retourformulier ontvangen. Hierop kunt u aangeven welk artikel(len) u retour wilt sturen en wat de reden hiervoor is. Voeg het formulier bij de retourzending. Heeft u het formulier niet ontvangen bij uw bestelling of bent u het vergeten toe te geven? Neem dan even contact met ons op via klantenservice@vanuffelenmode.nl.

    Het pakketje kunt u terugsturen naar ons antwoordnummer, maak hiervoor gebruik van de bijgevoegde retoursticker. Zit deze retoursticker niet bijgevoegd? Klik dan hier om het antwoordnummer terug te vinden.

    Wij raden aan om het pakketje af te leveren bij een PostNL punt, hier krijgt u namelijk een bon ter bevestiging van het versturen.  
    Bewaar deze bon goed, dit is gelijk het garantiebewijs van het pakket. Bewaar deze bon tot u het geld terug heeft ontvangen op uw rekening. Let op, het pakket retour sturen via een antwoordnummer kan iets langer duren. U kunt zelf de status in de gaten houden door de traceercode te gebruiken. 

    Natuurlijk kunt u ook het artikel retour afgeven in één van onze winkels. U zult in de winkel een ondertekende kopie van de factuur mee krijgen. Krijgt u deze niet mee, vraagt u er dan om. Dit is tevens uw garantiebewijs, bewaar deze dus goed tot dat het geld retour is gestort op uw rekening of afgemeld is op uw AfterPay factuur. In verband met onze interne vracht kan het tot een maximum van 5 werkdagen duren voordat het artikel bij ons in het magazijn is.
  • 2. Als ik een artikel retour breng in de winkel, krijg ik dan gelijk mijn geld terug?
    Nee, terugbetalingen van retour uit webshop bestellingen lopen via de webshop en kunnen helaas niet in de winkel worden terugbetaald. Het geld zal worden terugbetaald naar gelang door de eerder door u gekozen betaalmethode, d.w.z. per bankoverschrijving, restitutie op uw creditcard of afmelding op uw AfterPay factuur.
  • 3. Kan ik mijn online bestelde artikel ruilen?
    Helaas is het ruilen van uw online aankoop niet mogelijk. U kunt het bestelde artikel kosteloos retourneren in een van onze winkels of via PostNL. U kunt zelf het nieuwe gewenste artikel opnieuw bestellen in onze webshop.

    Heeft u gebruik gemaakt van een kortingsactie en wilt u hier alsnog gebruik van kunnen maken? Neem even contact met ons via klantenservice@vanuffelenmode.nl, we kunnen dan vaak de bestellingen voor u verrekenen zodat u alsnog de korting krijgt. 

    Mankeert er iets aan het product en wilt u daarom graag ruilen of terugsturen? Neem dan eerst even contact met ons op om de manier van retourneren te bespreken, zodat we het probleem zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen.



  • 4. Is een artikel retour sturen gratis?
    Het retourneren van uw bestelling is bij ons kosteloos binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling en kan op twee manieren. U kunt uw bestelling afgeven bij een PostNL punt naar keuze of u kunt uw bestelling retourneren in een van onze winkels. Bij PostNL krijgt u een afgiftebewijs mee en in de winkel krijgt u een ondertekende kopie van uw retourformulier mee. Dit geldt als uw garantiebewijs, dus mocht u deze niet krijgen vraagt u er dan naar.
  • 5. Ik heb artikelen uit mijn bestelling geretourneerd en met AfterPay betaald. Hoe betaal ik mijn rekening?
    Het voordeel van AfterPay is dat u pas hoeft te betalen wanneer u uw bestelling binnen heeft en deze (of een deel ervan) wenst te behouden. Het meest overzichtelijk voor u is om te wachten tot wij de retour voor u hebben kunnen verwerken. U ontvangt dan een nieuw overzicht van AfterPay met een nieuwe betaallink, zodat u eenvoudig het juiste bedrag naar het juiste rekeningnummer kunt overmaken. Klopt het overzicht van AfterPay niet? Neemt u dan even contact met ons op, we kijken graag met u om uw factuur kloppend te krijgen. 
  • 6. Wanneer krijg ik mijn geld terug nadat ik heb geretourneerd?
    We streven ernaar om uw retour zo snel mogelijk te verwerken. In drukkere tijden kan dit iets langer duren. Houdt u daarom zelf ook de traceercode in de gaten (indien u uw retour heeft afgegeven bij PostNL) en bewaar deze goed tot wij deze hebben kunnen afhandelen voor u. Uw afgiftebewijs is uw garantiebewijs! Wanneer uw retour is verwerkt, ontvangt u een retourbevestiging van ons. Het retourbedrag wordt dan binnen 5 tot 10 werkdagen (maar vaak sneller) aan u teruggestort of afgemeld op uw AfterPay factuur naar gelang gekozen betaalmethode. Heeft u na 10 werkdagen nog geen terugbetaling of afmelding gezien? Neemt u dan even contact met ons op zodat we dit alsnog voor u in orde kunnen brengen. 

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Divide

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.